maandag 19 januari 2015

Materialen


Voor iedereen die het zich afvraagt en graag meer wilt weten over de materialen die ik gebruik, hieronder een korte uitleg!

 De pastelpotloden die ik het liefste gebruik zijn van het merk Faber Castell (pitt pastel). Ik heb eerst veel van Derwent gebruikt, maar ben overgestapt op Faber Castell. De potloden van Derwent zijn zachter, iets lastiger om scherpe details mee te maken en ook lastiger om te slijpen zonder dat de punt afbreekt. De pastelpotloden slijp ik met een gewone puntenslijper. Eigenlijk heb ik alle puntenslijpers al geprobeerd en ik kom steeds bij deze terug. Ik gebruik al snel 2/3 puntenslijpers per tekening omdat ze anders te bot worden en de punt af gaat breken. Daarnaast gebruik ik kneedgum, hiervan krijg je geen gumstrepen op het papier. Ik teken altijd op Canson mi teintes, de gladde kant van het papier.


Er zijn een paar kleuren pastelpotloden die ik het meeste gebruik en dat zijn: donkergrijs, grijs, lichtgrijs, wit, beige, bruintinten. De nummers van de kleuren: 181, 233, 273, 230, 101, 270, 175, 176, 177, 280, 283, 180, 199. Daarnaast heb je natuurlijk wat groen en blauwtinten nodig.
Het beste kun je een setje van 12 of 24 potloden kopen en dan wat losse erbij. Zo weet je zeker dat je van alles wat hebt.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder of stuur mij een berichtje!

1 opmerking: